Nowy produkt – analiza rynku

Niektórzy z nas na pewnym etapie życia zaczynają marzyć o własnej firmie. Szukają pomysłu na biznes. Są osoby, które decydują się na stworzenie nowego produktu, który miałby wejść na rynek. Możliwości jest naprawdę wiele. Ostatnio popularnym produktem spożywczym stały się napoje energetyczne. Polacy chętnie sięgają po ten substytut kawy i dodają sobie w ten sposób energii. Dodatkowym plusem jest to, że takie napoje mogą być sprzedawane na stacjach benzynowych (to tam bardzo często są kupowane) więc unikamy niedogodności związanych z niedzielami niehandlowymi.

Napój energetyczny – o czym warto pamiętać

Żeby nasz napój dobrze się sprzedawał, musi mieć smak. Nie wystarczą zwykłe pobudzające składniki, musi być coś „ekstra”. Producenci napojów energetycznych zazwyczaj decydują się na nadanie napojowi konkretnego, najczęściej owocowego smaku. Dobrym pomysłem jest smak mango lub czerwonej porzeczki – to właśnie te smaki są wyjątkowo lubiane przez konsumentów.

Musimy pamiętać, że ważnym aspektem, dzięki któremu możemy odnieść sukces, jest promocja. W skład promocji wchodzą cztery elementy: sprzedaż osobista, promocja sprzedaży, PR oraz reklama. W kwestii reklamy musimy też wybrać odpowiednie opakowanie naszego produktu. Najlepiej skorzystać z agencji reklamowych, które zaprojektują coś, co przykuje uwagę. Aby zrobić takie opakowanie, często wykorzystywane są blachy aluminiowe.

Miejmy odwagę wejść na rynek!

Jeżeli nigdy nie spróbujemy wejść na rynek, nie odniesiemy sukcesu. Pamiętajmy, że najważniejsza jest dobra reklama i dobry smak. Jeśli uda nam się stworzyć chwytliwą reklamę do dobrego produktu, można powiedzieć, że wygraliśmy. Oczywiście żeby reklama była skuteczna, musimy w nią zainwestować, dlatego istotną kwestią są także sprawy finansowe, o czym nie powinniśmy zapominać.