Przez ciągle rosnącą popularność zawodu, jakim jest kierowca ciężarówki, może się wydawać, że rynek ten jest przepełniony i nie brakuje rąk do pracy. Nic bardziej mylnego, w dzisiejszych czasach panuje duże zapotrzebowanie na kierowców ciężarówek, szczególnie u naszych zachodnich sąsiadów. Jeśli jesteś zainteresowany pracą jako kierowca C E (Klasyfikacja umożliwiająca prowadzenie pojazdów powyżej 3,5t wraz z naczepą), koniecznie sprawdź oferty pracy, która daje możliwość zarobku w powszechnie używanej walucie w całej unii europejskiej. Dzięki zarobkom w Euro nie musisz bać się o ciągle rosnącą inflację, której poziom wzrasta każdego roku.

Kierowca Niemcy – Czym są systemy 2/1, 2/2, 3/1, 4/1 ?

Praca dla kierowcy w Niemczech charakteryzuję się różnymi schematami czasu pracy. Dzięki odpowiedniemu doborowi systemu jesteśmy w stanie kontrolować swój czas wolny, czyli w wypadku kierowcy tira, czas spędzony w Polsce.

  • System 2/1 – Dwa tygodnie podróży, na tydzień zjeżdżamy do domu
  • System 2/2 – czyli system 50/50, dwa tygodnie w trasie, dwa tygodnie wolnego
  • System 3/1 – Trzy tygodnie w trasie, na tydzień zjeżdżamy do Polski
  • System 4/1 – Oznacza, że pracujemy cały miesiąc

Różne warianty czasu pracy to dodatkowa zaleta, jaką daje nam praca dla kierowcy w Niemczech. Dzięki nim możemy sami sobie wybrać czas pobytu i czas wolnego, przez co mamy pełną świadomość spędzonego czasu za granicą oraz możliwość zaplanowania ewentualnego wypoczynku podczas wolnego. Jednak trzeba pamiętać, że będzie przekładać się to na zarobki. Będąc zainteresowany systemem 2/1 lub 2/2 musimy mieć na uwadze, że zarobimy mniej niż na podstawie kierowcy, który wybrał 3/1 czy 4/1.

Ile dziennie może jechać kierowca C E?

Głównym zadaniem transportera jest dostarczanie powierzonych mu materiałów na czas. W tej pracy to niezwykle ważne, by trzymać się terminów, ponieważ może to zobowiązać pracodawcę do płacenia odszkodowania. Kierowca tira ma ustalone godziny jazdy. Czas pracy jest regulowany poprzez rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego z 15 marca 2006 roku.

Łączny czas, jaki kierowca może spędzić za kółkiem, wynosi 9 godzin w ciągu doby. Maksymalnie bez przerwy może prowadzić 4,5 godziny. Po upłynięciu tego czasu konieczna jest przerwa, która trwa 45 minut. Można ją jednak podzielić na dwie mniejsze, 15 i 30 minut, lecz wtedy za jednym zamachem może zrobić mniej kilometrów.

Zobacz przykładowe oferty praca dla kierowców w Niemczech, kierowca Niemcy: www.cefahrer.pl/praca-dla-kierowcy-niemcy-oferty